måndag 18 januari 2010

Carpe Diem

Carpe Diem???

carpe diem?... vad betyder detta?... Jo fånga dagen!!

Men vad menar man med det då? hur ska man kunna fånga dagen när det kommer en ny, dagen efter??

betyder det att man ska uppleva så mycket som möjligt på 1 dag?elle bara ta hand om dagen, och göra allt som man känner för/elle ta saker som det kommer??

Min pappa: brukar säga att man ska göra dagen till något " drägligt" men vad han menar med det, är ganska olika, från person till person. Vissa kanske skulle säga att det är att ha sovmorgon, och ha mysdag, medans andra kanske stressar hela dagarna, och inte har tid att sitta och känna efter vad livet har att erbjuda.

personligen: Måste jag göra något åt detta så kallade "liv" jag lever just nu. Men vad ska man göra åt saken??, jag är UNG, ganska outbildad, och kille/men alla problem/fördelar det är.
Jobba mer kanske?, men just det.. jag är ju UNG, outbildad, och då finns det inga jobb... elle jo jag jobbar det gör jag allt, men det är "bara " som timvikarie, och det innerbär att dom ringer mig när jag "behövs".. ibland mycket, ibland ALDRIG !!!!.. och när dom tiderna är ALDRIG, så vad ska man hitta på då?

äääcchhh, klockan e sent, och jag ska göra ett nytt försök till att göra något åt min vardag imorgon,

Love på er alla där ute!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar